EQ-painting

EQ-painting

söndag 31 januari 2021

Fortsatta funderingar om funderingar

Som jag varit inne på ett par dagar är det mycket som försiggår i min arma lilla skalle. Ett uttryck från Christina tror jag, som säkert kommer någon annanstans ifrån från början.

Jag vill ta fasta på ordet för veckans konstellation - LEKFULLHET.

Det blir alltför ofta för allvarligt i mina funderingar. Varför tänker jag så? Varför känner jag så? Varför kan jag inte vara nöjd?

Känner en strävan efter mer, även om jag både läst, varit ute och gått och kanske sett något bra på TV. Även fikat och pratat med någon på telefon. Skulle det inte räcka? Varför känns det så ofta som jag skulle ha gjort något mer eller något annat?

Varför vill jag ha svar på alla varför? Önskar att bara kunna vara nöjd med det som är. Känna mig mer tillfreds med tillvaron. Kanske har jag strävat för mycket i för många år för att det ska funka att bara vara? 

Tror jag ska fortsätta försöka. Släppa taget. Känna frid i stunden. Försöka koppla bort aptjattret. Ett annat ord från Christina. 

Tillit till tillvaron och varandet i det som är. Träna, träna, träna, fast utan att kämpa, kämpa, kämpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar