EQ-painting

EQ-painting

söndag 3 januari 2021

Hjärtats röst

 Ja, för att kunna följa kärlekens väg behöver en lyssna till hjärtats röst.

Välja ljuset och glädjen, göra det som känns bra och våga välja bort det som kanske pockar på. Det finns så många "måsten" och "borden" som vill fram trots att det är flera år sedan jag bannlyste dessa ord. Det var med hjälp av mitt favoritcitat från Samtal med änglar

 

"Måste och borde är döden.

  Låt glädjen föra din pensel."

 

Pensel och måla och EQ-painting. Skapa. Kreativitet. Livet.

Ljuset tillbaka idag har vi fått se solen. Underbart. Helt enkelt underbart. Men snålblåsten var kall.

Orden att använda i stället för de bannlysta kan vara till exempel - ska - vill - kan - behöver - ... Endast ett fåtal fall de orden verkligen har sin plats och då använder jag dem. Men oftast bromsar jag, backar och väljer om. En nyttig reflektionsövning. Vad är det egentligen jag ska/vill/kan/behöver? Just nu är det att gå och lägga mig. God natt.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar