EQ-painting

EQ-painting

lördag 30 januari 2021

Mentala bad

 Fortsätter på gårdagens tema med lite om mentala bad. För att jag tränat på det idag.

När jag vill somna om och tankarna bara rusar. Då får jag duscha mig med tillåtande tankar. Tillåta att jag även har tankar som inte är så sköna. Allt är inte bara solsken och sång.

Men, när de mindre trevliga tankarna kommer, tänka att de också är där av en anledning. Det är viktigt att bejaka allt som är.  Bada det mentalt. 

I mitt huvud pågår så mycket för det mesta. Tror att det är så för många. Men inte alla. Inget är samma för alla. Men när det dyker upp jobbiga saker så försöker jag bejaka dem. Bemöta med goda tankar, kanske andas lite djupt och tänka att det går över.

Som jag skriver nu känns både lite flummigt och utlämnande. Är det något att skriva om, är det inte lite för litet. Ingen fråga liksom. Men å andra sidan är de små frågorna viktiga. Att våga vädra både det ena och det andra. Så jag gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar