EQ-painting

EQ-painting

måndag 11 januari 2021

Nytt arbetsår

Jag har varit lite tveksam till när min arbetslust ska komma tillbaka. Kul då att den gör det idag, måndagen den 11 januari 2021. Årets första arbetsdag för alla som tagit klämdagar i jul, mellan nyår och efter trettondagen också. 

Det kan ha varit väldigt bra att vila upp sig så mycket, känns som jag har behövt samla krafter.

Mitt nya företagande innebär ju att jag inte behöver känna något krav på arbetstider eller 40-timmars vecka eller så. Det är ju en av orsakerna jag har valt det här. Inte att förglömma. Viktigt att påminna mig själv om.

Det finns så många myter om arbete och kanske ännu mer om att vara företagare. Att en måste jobba så mycket och det kanske en behöver. Ibland. Men inte på samma sätt och med egna val kring arbetstoppar som förstås kommer. Och med en helt annan frihet att göra mer som det passar. Inga kontorstider mer, om jag inte vill. Anpassningen blir efter kunder och samarbeten och så. 

Andra krav som en anställd inte har, att styra och leda sig själv, forma verksamheten och sätta uppnåeliga mål m.m. 

Att vara sin egen chef är väl inte alltid angenämt... men jag tror att det kan komma att gå. Bara jag är snäll mot mig själv och fortsätter att jobba på att ha måttliga krav på mig själv som chef och medarbetare. 

En sak som jag bestämt mig för att ge stort utrymmer är att omge mig med underbara människor. Samarbeten och samverkan, bolla idéer, ha goda samtal, nätverka och peppa varandra och så.

För att få energi ge god energi och odla det som ger lust och glädje. Så klarar jag nog utmaningar och prövningar.

Spännande tider väntar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar