EQ-painting

EQ-painting

söndag 10 januari 2021

Vad är roligt? Vad får en skratta åt

För första gången på hundra år ungefär så tittar jag på American Funniest Home Videos som plötsligt dök upp i flödet på tv. 

Jag har ofta funderat på vad en får skratta åt, vad som är lyteskomik eller typ elakt på annat sätt. Men nu när jag kollar på dessa rätt oförargliga filmer, filmade av familjen och delade på kanalen, så undrar jag. Vad är det för fel med att skratta åt någon som ramlar lite dråpligt, eller säger något kul? Någon som bjuder på sig själv.

När en gör saker med värme. Inte skrattar åt någon utan med någon. Då ingår det väl i det som ger värme åt mänskligheten. Så tänker jag.

Ska nog skratta vidare och bjuda på mig själv liksom de i hemmavideorna bjuder på sig.

All värme och leende och kärlek till dig, till alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar