EQ-painting

EQ-painting

söndag 24 januari 2021

Jobba på helgen, jobba när du vill

Jag fick ett mejl från något starta-eget-ställe. De hade en 30 punkter lång lista på vad som "gäller" om den startar eget.

Det tog inte många punkter innan jag slutade läsa och jag har förträngt det mesta av de idiotier de delade. 

Men minns ett - du måste jobba halvtid, med det menar vi halva dygnet.

Tänker att jag ska återkoppla dem om vilka dumheter de håller på med. Men vet inte om jag orkar eller ska ägna energi åt det. De ändrar sig troligen inte. De lever väl på sina övertygelser.

Men, att leva på övertygelser som en vill tvinga på andra, utan minsta reflektion att det kan se olika ut. Det tycker jag är skrämmande dumt.

Det här dök upp i mitt huvud när jag funderade på att dela att jag har "jobbat" idag. Tänkte väl att några kommer tycka att det är konstigt. På en söndag. Skillnaden är att jag inte är tvungen. Jag kan välja. I morgon när det är måndag kanske jag inte jobbar.

Det är underbart att kunna gå efter den inre kompassen. Även om jag inte vill förneka att det även är rätt besvärligt både nu och då. Ibland pekar inte nålen alls stadigt utan svirrar nästan runt i oändlighet. Vad vill jag, vad ska jag?

Då gäller det att ta några djupa andetag, gärna lägga en hand på hjärtat och den andra på magen och så lyssna inåt. Tillit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar