EQ-painting

EQ-painting

lördag 9 januari 2021

Mänsklighetens möjligheter

Idag kom ett inlägg från jätte länge sedan till mig. Jag skrev om medmänniskor och motmänniskor. 

Apropå att jag gillar att vända på ord och perspektiv. Livet är inte svart och vitt utan en himla många nyanser.

Filmen Catwalk att rekommendera i frågan. Om hur olikhet är rikedom.

Och så möjliga saker. Som bara kommer till en.

Idag fick jag för mig att ta bussen till stugan, till Askim alltså. Några minuter från Frölunda torg. Så visade det sig att min goda vän Pia var där, satt i solen och liksom väntade på mig.

Det blir så bra ibland när en inte försöker för mycket. Utan bara gör.

Vilken fantastisk timme i solen tillsammans. Så kom molnen. Vi var ute rätt, på mer än ett sätt.

Livet kan leka. Försök leka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar