EQ-painting

EQ-painting

måndag 25 januari 2021

Jobba, jobba, jobba - inte svårt med engagemang

Idag blev inte alls någon ledig dag för att jag valde att jobba igår på söndagen.

I stället har jag haft fyra bra möten som alla var engagerade och engagerande och känner som goda bidrag till fortsatt formering av framtiden.

Kring hjärntrötthet hade jag möte med min "side-kick" eller "musa" som hon valde att kalla sig. Det blev lite kul när jag klipper in definitionerna från Wikipedia, se nedan.  Det viktigaste är att vi inspirerar varandra och kommer med idéer och saker att göra tillsammans. För att få till utbildning och kunskapsspridning om hjärntrötthet.

Så hade jag ett möte med min jobb-coach inom starta eget. Bra att reflektera tillsammans över mitt läge i nyföretagandet. Det känns rätt bra och fint att kunna ha dessa avstämningar.

Efter det var det dags för resursgruppen kring social ekonomi. Vi var eniga att använda ordet Civilsamhället i stället, eftersom det är bredare. Olika tankar kring vad vi ska fokusera på under året. Underlag i bland annat Handlingsplan kring Överenskommelsen och Funktionsrättskonventionen. Vi fick i hemläxa att läsa på och så har vi nästa möte om en vecka.

Dagens sista var ett "kaffemöte" om AllAgeHub. Anordnat av ABF och med ett 25-tal deltagare från olika föreningar, många PRO men även andra. Här pratades verkligen om vikten av att Civilsamhället bidrar och många deltagare var aktiva i frågestund och diskussion efter presentationen.

Jag avslutade dagen med att skriva rent anteckningar och skicka till kontakterna på ABF och AllAgeHub, samt säga att detta vill jag jobba mer med.

Nu har jag även skrivit här. Dags för välförtjänt vila.


Källa Wikipedia 

  • "En sidekick (även bollplank,[1][2] medhjälparehjälpreda, assistent eller högra hand[3]) är en stereotyp i litterära och filmiska sammanhang, en nära medhjälpare och följeslagare till hjälten. Den ursprungliga betydelsen är "vän" eller "kompanjon".
  • Musa - "gudinnor som inspirerade även andra konstnärer, filosofer och intellektuella"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar