EQ-painting

EQ-painting

söndag 20 mars 2016

Vem styr?

Häromdagen reflekterade jag över vem som styr?

Styr du ditt liv?
eller
Styr ditt liv dig?

Tanken uppkom för att jag funderade över varför jag känt mig så otillfreds och maktlös på senaste tiden.

Det bara händer saker hela tiden och jag blir störd av det.

I stället för att följa med - inte som en död fisk flyter med strömmen - men som en smart överlevare simmar och forcerar hindren i farten...


Håll dörrarna öppna till den vänliga universum - låt saker flöda så kommer det goda flödet till dig.

PANG BOM

Där kom verkligheten med ett par avbrott.
Ett planerat av mig.
Ett oväntat, och med oönskad effekt.

Svårt att ha garden uppe hela tiden.
Men du kan bygga upp och förbättra det skydd som gör att verkligheten inte stör och förstör så...

Värna om dig själv.
Styr det du kan.
Håll om livet, så håller livet om dig.


#blogg100   Dag  20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar