EQ-painting

EQ-painting

torsdag 10 mars 2016

Mer om glädje, och nuet


Det som dök upp hos mig igår när jag var på behandling och det handlade om glädje, det var att jag kommit ifrån det jag talade om för snart ett år sedan och dessutom skrev om för två år sedan.

Nuet är ditt att vara glad i

Den längre texten jag nämner där går så här:

Bevara dig själv
Låt andra vara som de är
Det som har varit är borta
Nuet är ditt att vara glad i

Och det är bra att tänka på, att repetera, inte minst när det är lite tungt - om du kan vara i nuet och försöka hitta glädjen i det - så är mycket vunnet.

Om du inte kan finna någon glädje alls i nuet, då är det som det är. Verkligheten är alltid nu.

Allt är som det ska

En annan visdom som min goda vän och mentor lärt mig.


#blogg100   Dag 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar