EQ-painting

EQ-painting

måndag 28 mars 2016

Dela på olika vis

Listor är väl erkänt sånt som lockar läsare, lätta att dela, men sen?

Häromsistens "retweetade" jag den här bilden, tyckte att det var flera bra saker på den, men sedan reflekterade jag att det var saker jag inte höll med om också.

En "retweet" och sen? Ska jag stå för innehållet i det jag delat? för hela innehållet? Oftast vill jag kommentera när jag delar, just för att tala om vad jag tycker är bra och kanske mindre bra.

Många delar hej vilt. Utan källkritik och kanske utan att ha läst artikeln som hör till bilden. Kanske är rubriken "vitsigt" skriven och lösryckt står den för precis motsatsen till innehållet?

Det har nyligen kommit nya "emojisar" till Facebook - kanske är nästa smarta sak ett varningens steg innan man kan dela något?

Nog om det. Jag valde att ta med bilden nedan till min sparringgrupp för vidare reflektion. Kanske kan  återkomma till det i kommande inlägg, ett inlägg per tips? Med reflektion...





#blogg100   Dag 28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar