EQ-painting

EQ-painting

onsdag 16 mars 2016

Jag är så trött

Jag är så trött.
Jag är så trött på att inte hinna med.
Jag är så trött på att tassa på tå.
Jag är så trött på att missuppfattas.
Jag är så trött på mig själv.
Jag är så trött på många andra.
Jag är så trött på att jag skriver det här.

Det är en vanlig onsdag kväll.
Det har varit en bra dag.
Lite mycket bara.
Det har varit en bra vecka.
Inte så mycket lugn och ro.

Det är egentligen rätt bra.

Men just nu är jag så trött.
Är det bara för att jag inte ätit?
Är det för att jag levt under press på ett par olika håll rätt länge?
Inte så synlig press...
... den värsta sortens press som bara tränger sig på...

... Jag är så trött.

Men det hjälpte lite att skriva det här.
Och nu ska jag snart äta lite.

För egentligen.
Du som läst något annat jag skrivit.
Visst är jag så klok.
Har så många insikter.
Lever rätt smart.

Förutom när jag blir så j-a trött.
Och undrar varför jag tillåter mig att bli så trött?
Men, det har inget med tillåtelse att göra,
det är bara så livet är.
Verkligheten kommer och den är den som är.

Just nu i min trötthet.


#blogg100   Dag 16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar