EQ-painting

EQ-painting

onsdag 23 mars 2016

Vägen, sanningen och transportsträckan


Ett till sparat utkast som jag väljer att dela med mig av nu när jag råkat komma ett par dagar efter med mitt 100-bloggande  (Freudiansk felskrivning, skrev 110 först, är det så att jag tycker att jag ska få straffkommendering för att jag inte lyckas varje dag? Nej, så är det inte, jag känner en befriad känsla i att det faktiskt inte är ett tvång att blogga precis varje av de 100 dagarna just den dagen... jag bloggar när jag vill :-))
Cykeln är inte bara ett transportmedel.
Livet är inte bara en transportsträcka.

Det jag tänkte på cykeln på väg till jobbet är borta.
Men jag tänkte på cykellycka, den alldeles speciella lyckan som bara kan upplevas på cykeln.
På hemvägen var det inte alls skönt, kall snålblåst mitt i ansiktet, motvind. Fick kämpa.

Tror att jag skrev det här den 1 mars, min första cykeldag i år var den första vårdagen enligt almanackan, tänker vinter- vår- sommar- och höst-månader. Verkligheten är sällan så.

Har bara hunnit cykla hem ett par dagar än den här säsongen, men har noterat den kalla snålblåsten i motvind, tydligen så vindarna brukar blåsa.

Skönt ändå med friheten på cykel, och cykellyckan. Nya däck har jag också.

Hur har du det med livet och cykeln?
Inte en transportsträcka, hoppas jag.


#blogg100   Dag 23




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar