EQ-painting

EQ-painting

måndag 7 mars 2016

Säg inte förlåt...


Hittade en fin insiktsfull serie som tar upp problematiken med att säga förlåt hela tiden. Sluta med det, välj något smartare i stället, säg tack.

Min översättning, kommentarer känns överflödiga för mig just nu, men jag vill gärna ha kommentarer från dig :-)

Om du vill säga TACK säg inte FÖRLÅT
Om du vill säga TACK för ditt tålamod säg inte FÖRLÅT att jag alltid är sen
Om du vill säga TACK för att du förstår mig säg inte FÖRLÅT att det inte går att förstå sig på mig
Om du vill säga TACK för att du vill vara med mig säg inte FÖRLÅT att jag är så jobbig att vara med
Om du vill säga TACK för att du lyssnar säg inte FÖRLÅT att jag bara babblar på
Om du vill säga TACK för att du uppskattar mig säg inte FÖRLÅT att jag tar så stor plats
Om du vill säga TACK för att du har trott på mig hela tiden säg inte FÖRLÅT att jag är en besvikelse
Uppskatta andra för vad de har gjort även om de inte vet om det, TACK
Be inte om ursäkt för att du finns till för det är inget fel

Om du vill säga TACK säg inte FÖRLÅT


Källa: Yao Xiao


#blogg100   Dag 7


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar