EQ-painting

EQ-painting

lördag 19 mars 2016

Skrivandets energi - boksläpp


Bjuden på release - boksläpp - för nya boken som Ann Westermark har skrivit, om skrivandets energi. Undertiteln är - skriv i strömmen mellan känt och okänt. Spännande.

Välkomnande tillställning på Gårda Meetingpoint. Förutom Ann och hennes bokbord och signering fanns ett stort bord med författare som gått Anns kurser och sedan lyckats så väl att de gett ut något som de nu fick chans att visa.

Jag har också gått kurs hos Ann, men har kvar att ge ut en bok. Skriver just nu här och vem vet, något av dessa inlägg kanske kommer med i ett kommande alster? Inspirerad av andras framgångar blir jag hur som helst.

Ett annat bord var fulldukat med godsaker, frukter från havet och fruktsallad, bröd, ost, vin, cider och vatten samt godis och kaffe till de som önskade. Det bjöds generöst och inbjöds även till trevlig samvaro, att stanna en stund.

Genorositeten innefattade även att vi fick lyssna till både musik och Ann som läste  ur sin bok.

Vissångerskan Jenny Almsenius har underbar röst och en gitarr. Hon sjöng sånger i berättartradition, passande i sammanhanget och till oss som satt och pratade om storytelling. Mest sånger utan refräng, som hon uttryckte det. När hon skulle tolka någon annans visor föreslog hon Kjell Höglund eller Evert Taube. Inte några av de man tänker på först utan När tåget lämnar perongen och en inte så ofta sjungen Taube-låt, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den hette. Fint var det i alla fall.

Tack till Ann & co. för ett bra arrangemang. Såklart köpte jag ett signerat exemplar av boken, så nu har jag lite läsning och får förhoppningsvis ännu mer inspiration i mitt skrivande.

På svårvägen hem var det någon som läste på bokomslaget genom den genomskinliga plastpåsen (smart tips alltså, använd genomskinliga påsar) och undrade lite om boken. Jag berättade och rekommenderade både boken och Anns kurser :-)  Samma till er.





#blogg 100   Dag 19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar