EQ-painting

EQ-painting

onsdag 9 mars 2016

Glädje i fokus

Ibland, eller rättare sagt ofta, kommer saker till en när man behöver dem.
Som det här utkastet jag hittade i kväll, när jag inte har ork eller inspiration att skriva.

Som jag skrev häromdagen har jag valt värme och värma till årets ord.

Då nämnde jag förra årets ord, glädje.
Idag kom inte bara detta inlägg till mig utan det knöt även ihop säcken...

Glädje är vårens ord. 
Tusen ord för glädje är titeln på en bok av Byron Katie. 
Den har jag läst och reflekterat och övat lite med. 
Jag, Kerstin, är i glädje.
Jag, Kerstin, är i glädje med de andra.
De andra är i glädje med mig.
Jag, Kerstin, är i glädje.
Jag, Kerstin, är glädje. 
Affirmation som Filippa gav mig under kinesologi-behandling förra veckan.
Och så mitt citat från Samtal med änglar:
MÅSTE och BORDE är döden.
Låt GLÄDJEN föra din pensel. 

Idag var jag hos Filippa på behandning igen, bara tredje gången jag är där men alla gångerna har jag lämnat både stärkt till kropp och själ och med något tänkvärt med mig.

Idag var det lite att jag tappat bort glädjen.
Lätt gjort.
Ska plocka upp den igen. Börja med affirmationen ovan kanske.
Stärka mig själv i det svåra,
och fokusera på glädje.


#blogg100   Dag 9  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar