EQ-painting

EQ-painting

tisdag 22 mars 2016

Äventyr och passion - effektivitet är överreklamerat

Vet inte varför jag inte tagit med det här förut, mycket bra är det (postat på Facebook* flera dagar sedan, hur bråttom har jag?)


Chris Guillebeau med sin Art of Non-Conformity - ingetdera är lätt att stava - är en person som varit med på min resa länge. Som en sådan person är han en av de som har påverkat mig i mitt liv, i att våga förändra, våga vara annorlunda och att vara stolt över det.

Alla behöver inte bli så framgångsrika som han på det viset att han lyckats resa jorden runt och skriva böcker och nu säljer sin metod- Det är bara att lyssna på hans budskap

YOU DON'T HAVE TO LIVE YOUR LIFE THE WAY OTHERS EXPECT. 

... och välja att mer aktivt leva det liv du själv vill.

Det går faktiskt. Och, du behöver inte välja äventyr och passion som i detta citat, men PASSION är alltid bra, liksom ENGAGEMANG och VILJA.

Mitt val av fokus är på MÄNNISKOR - MÖTEN - MENING
och det har tagit mig en bit på väg,
det är något att hålla sig i,
FOKUS

Så behöver jag inte tänka på vad andra tycker, vad som är en bra affärsidé, om jag kommer att kunna jobba med det, leva på det o.s.v.
Mitt FOKUS leder mig.
Jag är i mitt FOKUS och det känns bra.

Vad är ditt FOKUS?


#blogg100   Dag 22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar