EQ-painting

EQ-painting

torsdag 17 mars 2016

Galleri Majnabbe & Treklöverhemmet



Kom på att jag inte gjort några inlägg med foton än i år, då är det väl hög tid.

Galleri Majnabbe. Jag var på vernissagen men nu var det dags för kulturlunch med min goda vän Pia. Vi har bestämt oss att ses en gång i månaden, äta och sedan besöka den aktuella utställningen på Galleri Majnabbe. Govindas för god vegetarisk mat återkommer vi säkert till.

Konstnär: Pieter Hybinette
Foto: Pia Lindqvist

Pieters text om utställningen:

ÄNTLIGEN har mitt samhällsengagemang utmynnat i skulpturer igen. 
Jag hoppas att utställningen kommer att uppfattas som en helhet – kanske något av en installation.


Och det är verkligen tänkvärda skulpturer - högst aktuellt och samtidigt tidlöst - som min vän uttryckte det.



Treklöverhemmet i Ljungskile.
Efter lunchen körde jag upp till Rehabcenter Treklöverhemmet i Ljungskile.

Jag var inbjuden på en workshop, tillsammans med personal och nuvarande och tidigare gäster, samt ett par till representanter för funktionshinderföreningar samtalade vi vitt och brett om vad som skulle göra Treklöverhemmet ännu bättre. Mycket givande eftermiddag.

Havsutsikten doldes av dimman, som tätnade allt mer på hemfärden. Jag vill gärna återkomma en klar vår/sommardag. 
Foto: Kerstin Söderberg   
Motiv: Utsikt från balkongen på övervåningen - 


#blogg100    Dag 17



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar