EQ-painting

EQ-painting

söndag 13 mars 2016

Helgstrategier

Min helgstrategi har länge varit att helgen är för återhämtning.

Inga tidiga morgnar. (om jag inte planerat det av någon anledning)
Inga måsten.
Inga krav.

Jag planerar gärna in ganska många saker, saker som jag kan välja mellan, saker som jag medvetet kan välja eller välja bort.

Förra lördagen var jag på en feministisk popup-butik och två vernissager - Abstrakta experiment och Galleri Majnabbe. Plus träffade en kompis oplanerat och det blev Mello i soffan hemma hos oss efter ett par öl på stan.

Igår kunde jag inte välja för då höll jag kurs för HjärnkraftVara folkhögskola. Men det var bra det också.

Vissa helger väljer jag bort allt för att bara ligga kvar i sängen och läsa länge, kanske ta en promenad i Ruddalen och gå och simma... vara med familjen eller vänner.

För mig är det viktigt med återhämtning. Tror att det är det för de flesta. Men, i dagens stressade samhälle är det ofta sånt fokus på prestation och ständiga aktiviteter att vi glömmer det.

Nu har jag varit präktig för idag.
Men egentligen bara sagt min mening. Tänk på återhämtning.


#blogg100   Dag 13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar