EQ-painting

EQ-painting

måndag 8 mars 2021

Vägen är lätt och utan ansträngning

Jag är med i en verkligt fin cirkel, där vi delar verkligt fina saker med varandra. Vi delar utifrån oss själva, utifrån våra hjärtan.


Ledaren i cirkeln har texter, och översätter texter, som hon också delar med oss, som denna:

"Här kommer meditationen i Way of Masterys lektion 10 "Vägen är lätt och utan ansträngning", kan kanske användas till 5-minuterssittningen:


Här är jag fri.
Himlen är nu.
Det förflutna är borta
Och jag väljer på nytt.

Denna dag ägnar jag mig åt att bara lära ut Kärlek genom att bara dela kärleksfulla tankar.

Just denna dag kommer jag att titta på dem jag möter genom att först djupt andas in den Helige Andes närvaro.

Och jag kommer att se genom ögon som förvandlats av erkännandet av sanningen:
Alla sinnen är förenade
Och jag ser ingen främling framför mig
Utan en som går som jag går, som känner som jag känner, som längtar som jag längtar, som är ödmjuk som jag, som ber om frid som jag bett.

Därför kommer jag att ge dem det de söker
Och i det givandet kommer jag att få ta emot det.


Jag ser kopplingar till det vi pratade om igår, att frigöra oss genom att känna kärleken. Att välja kärleken på nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar