EQ-painting

EQ-painting

onsdag 3 mars 2021

Listor och punkter

Jag har pratat med en om att träffas och byta listor. Vi gillar båda listor. Listor kan en göra om mycket och sedan följa eller inte.

En listmodell jag använt i många år är Autofokus. Googlade men hamnade förstås bara på en massa om kameror... Men den går i alla fall ut på att använda sitt eget autofokus för att hitta det som ska göras.

Men nu ska jag ta en lista jag hittade i ett mejl som ville sälja en kurs. Det handlar om förändringsledning. Kursen är tre dagar och kostar 24.100:- så jag nöjer mig med listan. Så gör jag förresten ofta, tar till mig några bra tips på vägen och överlåter åt andra att boka och betala.

Effektiv förändringsledning - Hållbar förbättring en fråga om kultur och vanor.

  1. Vision - Därför ska vi förändra
  2. Motivation - Vi vill förändra
  3. Kompetens - Vi kan förändra
  4. Resurser - Vi har möjlighet
  5. Plan - Vi vet hur och när

Bra steg tycker jag. Inget hokus pokus. Bryr mig inte om att säga vilka som skickat nyhetsbrevet, men det går säkert att googla sig till, om du vill.

Själv tar jag med dessa fem steg, som fem fingrar på handen, bra sammanfattning. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar