EQ-painting

EQ-painting

onsdag 24 mars 2021

Trädgårdsmästare

Häromdagen efter en konsultation med Carin på Creo motivation och en lång egen meditation kring själ och hjärta dök mycket upp... så dök Trädgårdsmästare upp.


Den metafor jag hade för rollen Community Manager som jag var i den digitala plattformen openIFS.
Den rollen vill jag ha i Möjligheternas moln. Bara tanken att vara trädgårdsmästare bland moln, moln av möjligheter ☁☁☁🌨⛅

Tankar om att vattna frön som ger energi.
Där det är för vildvuxet, som just nu och där egots ogräs har trängt sig in. Där behöver rensas, omplanteras och ansas.

Nu ska jag ta vara på det som vuxit, i bloggen och bland andra anteckningar och trådar.
Så ska jag skriva, kanske mindmappa - göra tankekartor och måla?
Skriva känns viktigt, som i NaNoWriMo, har tappat lite de senaste månaderna. Kravlöst, skriva av mig och ur mig så det blir lustfyllt och det goda får plats att växa. I ljus och kärlek.

Att plocka upp saker som denna till dagliga blogginläggen, där har det också varit trögt det sista. Både uppslag och anteckningar finns det gott om, det är när det slingrat ihop sig och trasslat till sig det är svårt att få tag i de plantor som ska planteras och gödas.

Låta det goda gro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar