EQ-painting

EQ-painting

fredag 12 mars 2021

Erövra sin egen plats, sin egen värld

Vi mår dåligt under pandemin. Häromdagen på  "Fråga doktorn" pratade de om hur unga mår dåligt under pandemin. Det är inte bara ungdomar som mår dåligt. Det påverkar oss alla att inte kunna träffas, inte kunna delta i kulturarrangemang och en massa annat vi inte kan. 

En mycket klok kvinna, fick bara med mig förnamnet Ullakarin, talade om hur vi ska lyssna och prata och göra saker tillsammans.  

Jag uttryckte häromdagen att pandemin ligger som en våt filt över allting. Det har gått lång tid nu och det är inte ännu möjligt att se ljuset i tunneln riktigt. Det är tufft.

För mig gör det att egot tar över och det jag vet jag kan och vill och mår bra av kommer i skuggan. Men som i förrgår kan en få hjälp. Be om hjälp så händer något. Eller bara föreslå en vän att ses och prata. Det gjorde jag igår, sågs och pratade med en god vän.

Så himla fint. Och när vi pratade om tärande relationer som tränger sig på. Det var då jag sad - Det gäller att erövra sin plats.

Idag lade jag till att erövra sin värld. Att göra saker på Må-bra-listan, se till att göra något som bryter det gråa, hjälper till att slänga av den våta filten.

Gå ut och gå, se upp, le.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar