EQ-painting

EQ-painting

torsdag 11 mars 2021

Inte viral kanske, men ändå häftigt

För några dagar sedan kom tidningen Hjärnkraft i brevlådorna hos alla medlemmar. I detta första nummer 2021 presenterades de nya i förbundsstyrelsen. Däribland jag. På Facebook dök det snart upp ett inlägg med sidan fotograferad, Kommentaren var att jag gjort mycket för medlemmarna och det kom strax därpå en till liknande kommentar. Jag blev alldeles varm och glad. Tänkte "Det här vill jag dela vidare", så jag tog fotot och skrev på Linkedin :


"Jag hade inte gjort det själv, tagit bild på sidan i tidningen Hjärnkrafts senaste nummer där jag är med. Men det var någon annan som gjorde det och postade på Facebook, och skrev att jag hjälpt henne och många andra. Det värmde.

Så det vill jag dela. Förutom Hjärnkrafts förbundsstyrelse är jag även med i styrelsen för Funktionsrätt Västra Götaland och Brain Athletics. Dessa ideella uppdrag berikar mitt liv, i vetskapen att jag gör skillnad och kan hjälpa andra.

Att det dessutom är som hand i handske med det jag vill göra i Möjligheternas Moln gör det inte sämre. Nu kommer snart mer om hjärntrötthet, men redan nu finns en presentation - bara att plinga/DMa/mejla/ringa eller så, så skickar jag den."


I skrivande stund är det 27 personer som har gjort tummen upp och dessutom har jag fått en väldigt fin kommentar. Liksom vid tidigare inlägg blir jag överväldigad och glad. Särskilt spännande när tidigare kollegor och andra jag inte hört av på åratal, ens på Facebook, dyker upp.

Den här delen av den digitala globala världen är så fin och häftig, där vi kan dela och se varandra, uppskatta och ge en liten kommentar. Eller rent av ge sig in i en givande diskussion kring ett inlägg som leder till att flera vidgar vyerna på ett ämne. Många år sedan nu jag började, först med webb och intranät, för att fortsätta med openIFS, den tidiga digitala mötesplats (online community) som vi byggde på IFS.

Och det var där jag myntade att jag är trädgårdsmästare - Community Manager, vilket jag även vill vara nu, i Möjligheternas Moln. Som trädgårdsmästare odla det goda, gallra ogräs, ge näring, plantera om och även skörda. Fler tankar om detta följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar