EQ-painting

EQ-painting

onsdag 3 mars 2021

Sången jag glömde liksom inlägget igår..

17 februari skrev jag om favorittext som jag sedan glömde att få med. 

Idag hittade jag texten, samt att vi var på konsert med upphovsmannen den 18 september 2016. 

"If you waste your time a-talkin' to the people who don't listen,
To the things that you are sayin', who do you think's gonna hear.
And if you should die explainin' how the things that they complain about,
Are things they could be changin', who do you think's gonna care?"

Singer/Songwriter: Kris Kristofferson


Igår glömde jag totalt att skriva, så det blev inget inlägg. Det kommer när nu, två upphittade trådar på en gång.

För första gången känner jag inga kval eller dåliga känslor att jag glömt. Bara så det blev. Känns skönt.


(Känns ännu lite skönare för "Veckans Anders" skrev om "streaks" just igår eller förrgår. Han tillhör de jag följer som hjälp att hålla distans, distans til (alltför) goda råd och normer och så...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar