EQ-painting

EQ-painting

tisdag 23 februari 2021

Ut och gå, ut i naturen

Idag valde jag en sak som alltid är bra för mig. Att gå ut i naturen. Idag vid havet. Först stugan, stoppade ner några frön i jorden för jag läste igår att det går bra. Mitt i vintern, eller förvåren som det är nu. 

Går det så går det. Inte vara så skitnödigt orolig. Kommer något upp kan jag köpa lite täckväv eller vad det heter. Eller så äter någon upp det. Vi har både rådjur, harar och mördarsniglar som gillar att kalasa på det som växer. 

Min plan i år är att odla saker som inte är goda. Som kryddgrönt. Prästkragar ratar de visst också och för det mesta borstnejlikor. Vi får se. Det får bli som det kan. Kravlös odling som jag brukar säga. Kravmärkt också förstås. Jag vill inte använda blåkorn eller några andra konstiga medel.

Efter lilla odlingslotten gick jag till Marholmen. Havet i dimma, nästan ingen gräns mellan vatten och himmel. Vackert. Inte en kotte ute. Jag plockade ett par snäckskal, eller om det var ostronskal och så ett par små glasbitar slipade alldeles matta och lena av hav och sand.

Fortsatte hemåt. Det blir en rätt lång promenad. Förbi Ängås gård med längtan till fika och plantköp i trädgården där. 

Härligt utomhusvistelse. Härligt att hämta hem sig i naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar