EQ-painting

EQ-painting

måndag 15 februari 2021

Ibland är man trött

Har känt mig trött mest hela dagen, utan egentlig anledning. Har haft två bra möten, mycket prat och idéer och så, kan bidra till tröttheten.

Även det som är mycket givande kan göra en trött. Fast trött på ett lite behagligt sätt. Ungefär som efter ett träningspass och det har det ju varit också. På sitt sätt. Träning för hjärnan och de så kallade geniknölarna. Jag som är högprocessande kanske blir lite tröttare än andra? Låter inte så otroligt.

Känner att jag behöver ta in och smälta och låta det jag kallar bakgrundsprocessorn få göra sitt jobb. Det innebär att jag troligen kommer att ha nya och bearbetade idéer i morgon eller så. För det är intressanta saker på gång.

I morgon kommer nästa spännande möte, nu med en ny person. Vi ska göra "walk and talk" och kanhända även fika.

Apropå mötesformer var dagens första på nästan två timmar ett Zoom-möte, vilket gjorde det än mer tröttande. Det andra var på ett café, en mycket trevligare form. Att ses på riktigt har kanske inte varit underskattat men när en ser skillnaden så tydligt som två längre 1-1-möten på samma dag så är det just tydligt. Den typen av mellanmänskliga möten som handlar om djupare kreativa samtal om ett ämne vinner helt klart på att vara i samma rum.

Reflekterar som så ofta numera på hur det kommer bli när detta utvärderas - digitalt vs IRL. Och en annan reflektion - hur bra kan digitala möten bli? Vilka nya funktioner kommer tillföras för att göra dessa bättre? 

Som jag skriver så ofta - det får vi återkomma till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar