EQ-painting

EQ-painting

lördag 6 februari 2021

Reflektion kring 10 goda vanor

Reflektion kring 10 goda vanor, det finns en självskattningsskala men jag börjar med en enkel variant för mig själv: 

1. MAT & NÄRING - OK - vi äter mycket grönsaker, väldigt lite kött och processat.

Önskan: ännu mer ekologiskt och självodlat, ex. grodda mer.

2. FYSISK TRÄNING - OK - jag vardagsmotionerar med promenader, lite yoga stärker axlar, rygg och armar.

Önskan: vill bygga lite mer muskler och vill dansa mer.

3. POSITIV TANKE - OK - jag är obotlig optimist och har lätt för att tänka positivt, även vända negativa tankar.

Önskan: Bli ännu mer stolt och säker i det positiva, att det är vägen (ta andras negativitet)

4. HANTERA STRESS - OK - har tillit och är inte orolig.

Önskan: Bli bättre på att hantera den stress som blir av att jag inte "gör som andra".

5. LÄR NYA SAKER - OK - Jag är väldigt nyfiken, intresserad och vetgirig. Provar gärna nytt.

Önskan: Att känna mina gränser, ibland är det inte möjligt att ta in mer, bättre att reflektera och fokusera.

6. REPETITION - tveksamt - just nu är det så mycket nytt och så mycket jag vill.

Önskan: Att hitta lugnet som behövs för repetition, inte bara rusa vidare.

7. OMVÄXLING & UTMANINGAR - OK - har väldigt mycket omväxling och utmaningar.

Önskan: Som ovan, att hitta lugn och fokus.

8. TA EGNA BESLUT - OK - Jag har just startat eget, ett stort eget beslut, som kan behöva omprövas vilket jag inte är rädd för.

Önskan: Fortsätta på den väg där mina beslut bär, inte som förr att jag tänkt mer på andra (vilket dock inte innebär att jag behöver sluta tänka på andra och hur jag kan bidra till en bättre värld).

9. VÄNNER & RELATIONER - OK - Jag har många underbara människor ikring mig.

Önskan: Att kunna fortsätta hålla alla goda relationer vid liv och växa tillsammans med alla.

10. SÖMN - OK - Jag sover bra, drömmer väldigt mycket vilket jag ser som en rensning.

Önskan: Fortsätta sova bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar