EQ-painting

EQ-painting

torsdag 18 februari 2021

Ord som värmer

Jag tror att det är extra viktigt att peppa varandra i dessa pandemitider. Det är lätt att dras ned av all rapportering om sjukdom, död och vaccineringsordning. Det är tungt att inte få träffas, inte få avnjuta kultur eller ens känna sig bekväm att åka spårvagn.

Det är tur att det finns bra digitala möten också, vid sidan av alla med teknikproblem och bristande mötesordning. I förmiddags gick det nästan två timmar innan vi fick rast. Inte bra.

Telefonen är också bra, kan vara skönt att slippa se personen man talar med, det är rätt störande med ansikten och stökiga bakgrunder, oftast dålig belysning. Att bara koncentrera sig på rösten kan vara vilsamt.

Till de värmande orden jag fick nyss, via mejlen, som svar på att jag skickade min presentation och film.

 

"Bra sammanfattat!

Borde finnas ett utbildningstillfälle för detta!

 

Kommer helt rätt i tid! Du är så modig!"

 

Jag känner mig inte så modig idag, är ganska trött. Men det är klart jag sträcker på mig när någon säger så. Glad blev jag. Ska verkligen ta till mig och smälta det. Växa med det, att jag är ute i rätt tid, har en bra presentation och att jag ska vara modig. Fortsätta på inslagen väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar