EQ-painting

EQ-painting

söndag 21 februari 2021

Min idé och mina idéer

 Seth's blog igen, när jag står utan idéer så finns det inlägg om idéer att hämta. Den här från 23:e januari:

Your big idea 

It’s probably not completely original.

It’s probably not breathtaking in scope.

It’s probably not immediately popular.

But… it’s definitely worth pursuing, consistently and persistently for years and years.

If you care. If it’s generous and helpful and worth the journey.

All the big ideas that made a difference follow this pattern.


Just för stunden är jag inte säker på att jag har en stor idé. Troligen har jag flera stora idéer och alla inom mitt fokus.

Jag vet oftast vad jag vill, hur jag vill bidra till att förändra världen. Men ibland kryper sig tvivlet på, lite för ofta kan det tyckas. För tvivel gnager. Men det behövs det också. För att forma idéerna till något som är generöst och hjälpsamt och värt resan. Precis som Seth säger i citatet ovan.

Han säger också det tar tid. Något som otåliga jag ibland inte är nöjd med. Men nu när jag reflekterat kring det så är jag nöjdare jag än jag var innan.

Så, en bra idé att välja detta ämne för dagens inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar