EQ-painting

EQ-painting

onsdag 28 april 2021

Vila i frid?

Plötsligt tänkte jag att det är synd att uttrycket "Vila i frid" är vigt åt sista vilan. Det hängde ihop med att jag kände sådan frid, att jag är på väg att bli hel igen. Och att jag vill vila i det.

Nästa tanke blev då att vila i tillit, för det kan jag göra igen nu när jag är ur tråkhålet. Plötsligt - inte så plötsligt precis - så har jag lugnet, känner bröstkorgen vidgas när jag andas, andas lugnt och står stadigt på jorden.

Våga ha tillit och känna frid
Våga vila
Våga vara 
 

Där är jag nu, så härligt, och då kommer genast fler tankar, som den om det där med boxen, apropå uttryck som missbrukats.

Att tänka utanför boxen, ska det innebära att vi inte tar med oss det vi har i boxen, eller ryggsäcken som vi också kan uttrycka det? Nej, vi ska tänka utanför boxen med det innehåll vi har med oss. Sedan är det viktigt att återvända till boxen, om det är en symbol för där det vardagliga sker.


Det finns fler modeord och floskler som jag vill slå hål på, som kick-off, flexibel och förändringsbenägen.

Det finns många ordstäv, talesätt, visdomsord och förebilder jag vill ta vara på.

I den jag vågar vara ska jag våga skapa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar