EQ-painting

EQ-painting

måndag 19 april 2021

Våren, naturen, hopp om livet

Ja även idag har det varit underbart väder, nästan sommar. Jag tog mig till vitsippsdalen för ännu ett skogsbad. Fint att ligga och spana upp längs trädstammarna, gröna tallar och kala lövträd. Men snart så smäller det, då kommer grönskan. Fort går det säkert så det gäller att passa på att njuta.

Men så säger någon att det ska bli kallare, kanske snö på torsdag. Hoppas att meteorologerna har fel. 

Så kämpar jag vidare för att återfå hoppet och inte dras in i det negativa tänkandet som vissa saker resulterar i. Jag tror på hjälp från Filippa, ska på behandling på onsdag.

Idag har vi  även varit hos veterinären med Doris. Hon har haltat sedan några dagar då det brakade till på balkongen. Han sade att hon har en medfödd svaghet i knät, att det går ur led liksom. Vi får hoppas att hon kan få ordning på det igen själv. Lite bantning vore bra och lite sjukgymnastik, hon behöver röra sig. Operation är en möjlighet men inte för en 14-årig katt. Nej, vi får hoppas på bättring ändå.

Projektet med Stig-Åke får vi fortsätta prata om och det där med 25% tjänst med Levande bibliotek. Stig-Åke hade nämnt det för Ann-Mari som var positiv till att jag kan bli aktuell.

Hoppfulla saker på flera håll, med andra ord, bara att bli av med tvivlet och frigöra kraften. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar