EQ-painting

EQ-painting

tisdag 20 april 2021

Fortsatt småprat

Det känns just som småprat jag pysslar med här nu. Inte de stora vyerna, fantastiska idéerna eller sammanfattning av händelser och planer.

Jag är ju inte där just nu, utan i ett bakslag. Ungefär så det känns, men livet är stökigt och bökigt. Så är det.

Idag lite spännande när Katrin på VGR ringde och frågade om jag vill vara med på ett par workshops. Om 1177s sida för bokning av vaccination, fjärde fasen. Jag tillhör den och önskvärd åldersgrupp. Jag tackade ja.

Lite senare ringde min Sensus-vän Helene för att höra hur läget var. Jag hade "hintat" i ett sms. Vi hade som vanligt ett fint samtal och det är skönt med förståelse och värme. Dessutom fick vi vädrat om impotensen i digitala möten.

Apropå värme börjar det bli riktigt kallt att sitta ute på stugan. Klockan är 19 och termometern kryper neråt efter ännu en varm vårdag. Kråkorna bråkar i backen, en och annan talgoxe och blåmes hälsar på på staketet. Har lagt ett par överblivna talgbollar där.

Får sluta nu innan fingrarna stelnar.

P S  Vi har nu skänkt bort gamla bäddsoffa, matat fåglarna, ätit pizza och nästan lagat vattenläcka. Flera små plus att väga upp med


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar