EQ-painting

EQ-painting

måndag 12 april 2021

Underliga saker hända...

... än i våra dar minsann.

Dagens underliga var att jag blev bjuden på ett glas på kvarterskrogen. Jag hade bara gått dit för en öl emellan skogspromenaden och köpet av kattmat. Så frågade han som satt ensam, som inte tillhörde de vanliga stammisarna, "får jag bjuda på något?".

Jag frågade först varför innan jag tänkte på att ifrågasätta varför jag skulle ifrågasätta.

Så han fick bjuda på ett glas rött. Vi språkade lite om att han var från Jämtland, om dialekter och så om semlor och hetvägg.

Inte så mycket mer med det. Ett mänskligt möte i dessa digitala tider. Bara en sån sak. Det var skönt. Corona-säkert, förstås, på behöriga avstånd. Men IRL.

Viktigt i vardagen hade varit en annan bra rubrik på dagens inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar