EQ-painting

EQ-painting

söndag 4 april 2021

Sträva eller leva

Idag blev jag påmind om ett ämne jag haft uppe och tittade bland mina anteckningar.


Sträva eller leva?

Har haft mental träning, bestämde mig för att ligga tyst.

Har kommit till mig hur mycket jag söker bekräftelse,
Har stort bekräftelsebehov.

Därav mycket utåtriktat, prat, förslag, strävanden.

Dags att påminna mig att vila i tillit.
Låta andra få chans att ta plats.
Andas.
Vara i kärlek, fokus på ljus och glädje.
Styra tillbaka till kärlekens väg

Bekräftelsebehovet leder även till rastlöshet.
Rastlöshet och dåligt tålamod.

Jag har strävat hela mitt liv. Nu ska jag leva.

Ju mer jag släpper taget, desto mer kommer till mig 💜

Gör eller skapa, samma där.

Göra (för mycket) kan förstöra.

Skapa i samklang med det goda universum,
med Fader Sol och Moder Jord, då händer det 🧡


Hur många saker klagar du på varje dag?
Hur många är du tacksam för?

Hur många "måsten" och strävanden gör du?
Hur många saker gör du med glädje?

Den nya balansen handlar om medvetenhet,
om aktiva val. Om ordval. Och att välja bort.

Om acceptans. Det som är det är.

Tommy Hellsten
Ju mindre du gör desto mer får du gjort    om livets paradoxer
"Stressen är aldrig något som drabbar en människa utan hon skapar den själv genom felaktiga val. De felaktiga valen beror på att hon tappat kontakten till sitt inre djup."
"Vilan återfår vi när vi återupptäcker det äkta varandet i oss själva."

Visa ord som får avsluta dagens inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar