EQ-painting

EQ-painting

måndag 31 maj 2021

Vilken måndag, vilka möten

Underbara människor och underbara möten är basen för min verksamhetsutveckling, som jag pratat om på lite olika sätt.

Idag hade jag bokat ett möte med en i minglet på Formas konferens om Agenda 2030. Alltså en person som jag knappt hade mött. Vi sågs i Slottsskogen och tog en lång promenad från Villa Belparc, förbi Säldammen, till Azaleadalen, fortsatte upp till djurgårdarna och kom ned vid Plikta för sista biten tillbaka till Belparc.

Vi hann prata om mycket och märkte att vi hade gemensam syn på många saker, samtidigt som vi har olika bakgrund och infallsvinklar. Jag fick ett par namn att kontakta, men framförallt en mängd av nya vyer och idéer att reflektera över och utveckla. Hon fick ny energi och påfyllning, sade hon. Sammanfattade mig med:

- Du ser hela människan.

Fint.

Nästa möte var på telefon men min bästa Sensuskontakt, som nu ska lämna Sensus. Men vi har massor att prata om ändå. Folkbildning,  återbruk, mänskliga möten, naturen o.s.v. Det mötet var på telefon.

Så kom min cirkelvän cyklandes med en jacka hon tänkte jag skulle passa i. En påse ringblomsfrön en doftande näsduk och ett givande samtal hann det bli. Om än lite kort för nästa möte var tidsbokat.

Det var ett telefonmöte till, med min bästa praktikant och sedermera vän. Vi har så mycket kring civilsamhället och funktionsrätt gemensamt och jag hoppas även kunna hjälpa henne med den undersökning hon håller på med.

Ja, det har varit en fantastisk dag utbytesmässigt. Riktig påfyllnad och "food for thoughts".

Skönt att koppla av med lite deckare i soffan nu. Dessutom mat på gång.

Ibland leker livet och det är bara att leka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar