EQ-painting

EQ-painting

lördag 8 maj 2021

Pådyvlat predikan och ingripande

Ja, vad ska en kalla dagens inlägg för.

Det började med "Jesus-folket" som jag kallar dem. De som står utanför Frölunda torg med megafoner och vill - ja, vad vill de? - inte sjutton är det att frälsa någon. De gapar om synd och om Jesus och vill väl ha fler till sin sekt.

Fy sjutton. Förbannad blir jag.

Mer förbannad blev jag när de använde ordningsvakternas ingripande till ytterligare en anledning att gapa om synd - vi har det rätt framför oss....


Jag tror inte på någon gud, i alla fall inte i de traditionella religionernas bemärkelse.

Men en sak är jag säker på. Jesus predikade och levde kärlek.

Så tro fan att jag blir förbannad när de missbrukar hans namn. Dessutom använder svaga människor för att förstärka det.

Fy fan, säger jag. (Utan att missbruka någons namn, varken eller)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar