EQ-painting

EQ-painting

torsdag 29 juli 2021

Inspiratörer och idéer

För ett par dagar sedan skrev jag om ett par nya idéer, det börjar komma flera.

Inspiration kommer från inlägg på LinkedIn, som jag nämnde igår, från andra källor och oväntade håll.

En vän smsar dagens ord ibland, och det var så "Insidan som vill ut" kom till mig.

Nu var jag inne på Sofia Sivertsdotters hemsida, mycket som tilltalade mig. Bland annat säger hon:

"vi människor behöver tre saker för att leva ett värdefullt liv.

1. Vi behöver en inre styrka, det vill säga en stark tro på våra värderingar, vår vision och vår djupast liggande kapacitet. Vi behöver mod att vandra mot den framtid vi vill se, även om vi inte alltid känner oss redo.

2. Vi behöver en riktning, det vill säga en väg att gå på och något att sträcka oss efter och bidra till. Vi behöver växa och utvecklas för att känna att vi lever ett värdefullt liv. Vi behöver arbeta för något större än endast oss själva.

3. Vi behöver ha en känsla av meningsfullhet. Vi känner detta när vi gör skillnad för oss själva – och andra människor. Min vision är ett samhälle där alla känner lust att göra skillnad och jag hoppas att mina ord ska bidra till att du som läser vill resa dig upp och börja gå.

Detta stämmer fint med min syn, antecknar att jag kanske ska kontakta henne. Om inte annat har vi redan kontakt i vår samsyn 💞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar