EQ-painting

EQ-painting

lördag 24 juli 2021

Fin namnsdagshälsning med goda tankar

 Min vän skickade två budskap, som hon tyckte passar mig.

Jag håller med.

Ska kopiera in dem när jag är vid datorn, på telefonen är det begränsad funktionalitet.

Men foto-appen kunde läsa texten på fotot, har aldrig provat det.

"Frikostig natur

Generösa människor skattar ofta sitt välmående högt. När vi ger får vi en känsla av att skillnad. Vi blir medskapare av omgivningen. När vi letar efter anledningar att ge bort lycka är chansen sto att vi själva finner den. Det vi fokuserar på växer.

När någon ställer sig upp för att ge bort sin plats på tåget påminns vi om att göra detsamma. När blommor vattnas minns vi vikten av omvårdnad och omtanke. Oavsett var vi befinner oss och vilka vi har omkring oss kan vi träna vår frikostiga natur.

I dag, hjälp mig att vara givmild. Gör mig modig i min kärlek och ärlig i mina tillkortakommanden. Låt mig bli öppen för att släppa in mer generositet, omtanke och medmänsklighet i mitt liv. Hjälp mig att ge."

Det gick bra, bara lite att rätta till. Tar nästa.


"Insida som vill ut

Kreativitet är när insidan vill ut. Blockerad eller stagnerad fantasi kan ge ett dåligt mående och energi- och livlöshet. Vi är menade att skapa, uttrycka och ge andra människor tillgång till det vackra som finns på insidan. När vi skapar något applåderar solen och stjärnorna.

Kreativitet kan vara skillnaden mellan ett bra och ett fantastiskt liv. Skapande kan ge en guldkant och en känsla av frihet och lycka. Det krävs mod att uttrycka det som ännu inte finns, men när vi skapar kommer vi till liv och ger vidare liv till andra insidor som vill ut.

Hjälp mig i dag att minnas att jag är här för att skapa. Påminn mig om att kreativiteten frodas när jag använder den. Hjälp mig att förstå att jag, oavsett uttryck, har en konstnär inom mig som vill måla världen i färg."

Tack till vännen, orden kommer från en kalender med en text om dagen, 24 respektive 23 juli var dessa från.

🌟Ord för dagen- Sofia Sivertsdotter☘️


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar