EQ-painting

EQ-painting

tisdag 27 juli 2021

Flera roller

I förrgår skrev jag om roller som nämns i Det sjunger i gräset av Emelie Cajsdotter.

Det kommer flera:

Provokatör, omhändertagare, healer, ...

Riskbedömare som en sambandscentral

Minnesbärare

Och fler ändå.

Tanken föds att använda dessa för människor i utveckling, för reflektion och som medel för att öka medvetenheten.

Vilken/vilka roller har jag och andra i min flock?

Emelie arbetar med djur, hur har hon det med människor? Någon mer har säkert kommit på min tanke, kanske gjort något av det?

Tänker även på RQ men det får bli när jag och mannen bakom det får till vårt möte.

Skönt när idéer kommer igen.

När jag läste om att Doris, en av författarna till Drunkna inte i dina känslor, kommer för att föreläsa i december, tänkte jag - Jag ska inte gå på föreläsning, vi kan samarbeta. Vill berätta om HEPP.

Och Insidan vill ut kan bli ett koncept, med EQ-painting.

Nu har jag vräkt mig med lite förkortningar, vill inte göra det utan att skriva ut dem. Men så får det bli för stunden.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar