EQ-painting

EQ-painting

torsdag 1 juli 2021

En del finns bara i huvudet

Rubriken kan både gälla alla de inlägg jag får upp som aldrig kommer på pränt, för att använda ett ålderdomligt uttryck och kan gälla hjärnspöken.

Det där tanketjattret som Christina brukar prata om, det är inte kul alls. Men jag har lärt mig mer och mer att ta det för vad det är. Tankar som uppkommer och som kan lämnas vidare lika snabbt. 

- Jaha, nu tänkte jag så.

Det är en bra reaktion. Samt att välja att låta tanken gå vidare om den är störande, oroande, jobbig eller så.

Tankar som kunde bli blogginlägg eller så tänker jag kommer tillbaka, om de var tillräckligt bra. Och när de kommer tillbaka så har det ofta hänt något med dem, de har processats och kanske förädlats lite?

Tillit är bra i den processen.

Liksom aktiva val i den andra.

Vänta in är fint.

Välja bort likaså.

Medvetenhet är receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar