EQ-painting

EQ-painting

torsdag 8 juli 2021

Människan ska gå först

Vilken jävla dag idag. Bra att jag hittade det jag skrev häromdagen. Om människan tänker jag mycket. Hela tiden. Även om naturen och vår plats i den.


Människan före materialismen.

Kapitalismen har inte plats för människan.

Som jag skrev angående ledaren om vinst.

Såg dokumentären om hur Boliden skickat giftigt avfall till Arica i Chile. Många människor drabbade.

Bolaget vann. Kapitalismen.


Jag kan bara göra min uppgift, vara i kärlekens energi och sprida den.

Det betyder inte att jag inte kan bidra till kampen för en bättre värld.

Jag delade om dokumentären till mina två grupper i Messenger, familj och vänner. Och jag har med detta nu, i processen. Senaste dagarnas inspel att kampen ska ske på flera nivåer.


Ska försöka ta med detta in i dagen. 

Andas, jordar mig och sträcker bönen uppåt mot solens strålar. Moder Jord. Fader Sol. 

Vänder mig inåt, själ och hjärta. Andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar