EQ-painting

EQ-painting

söndag 1 augusti 2021

Overklighetskänsla

Det är mitt på dagen söndagen den första augusti tvåtusentjugoett.

Jag har precis läst ut Det sjunger i gräset och känner mig lite utanför tid och rum, ett ämne som har behandlats en hel del i den boken.

Liksom minnen och att tiden inte är linjär - så i en bubbla flödar minnen över mig från när och fjärran i det odefinierade tidsrummet.

Det här har alltid hänt mig och jag har tyckt att det är konstigt vilka minnen som dyker upp och varför? Kanske är det för att jag har kontakt med det tidlösa? Vad jag nu menar med det? Att jag med min sensitiva begåvning och mitt bildminne får fatt i saker ´?

Annars låg jag en stund i morse och tänkte på alltings meningslöshet, men på ett rätt trösterikt sätt. Eftersom allt ändå är meningslöst kan en lika bra göra det bästa av det. Eller pussla eller spela spel på mobilen eller vad som helst.

Just nu har jag bokat två väldigt meningsfulla möten. I morgon ska jag och Sally kolla semifinalen i fotboll, OS i Japan. Fast vi ska kolla i Tuve. 

På tisdag ska jag till Jessica och vi ska gå till Härlanda tjärn. En liten sommarutflykt och väldigt kul att ses igen. 

Första augusti, som sagt, en av mina favoritmånader har börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar