EQ-painting

EQ-painting

torsdag 13 mars 2014

Trött men förväntansfull

Sitter i soffan, trött efter behandling idag, men trött på ett skönt sätt.

Full av förväntan. I morgon början min första WebCoast. Jag som älskar att nätverka och utbyta kunskap och erfarenheter kommer att vara i mitt esse.

Även idag har jag nätverkat, på frukostseminarium hos Kntnt. De lever verkligen som de lär. Levererar bra innehåll som engagerar besökarna.

Förutom innehållet så är det nätverkandet jag uppskattar (ingen skugga över frukosten som är alldeles utmärkt). Kring ett bord ställer man sig med smörgås, smoothie och en mugg te/kaffe. Inom några sekunder dyker någon upp och vi hälsar på varandra. Någon minut senare och man vet knappt vart man ska vända sig. Hon till höger och han till vänster, bägge har något intressant att berätta. Och...

... så ska man gå in och lyssna på föreläsaren. Inte för att det är sämre. Intressanta saker att lyssna och titta på. 

Och det bästa av allt. Efteråt finns möjlighet till eftermingel. Då kan jag återknyta ett par kontakter, byta visitkort och prata om en fika eller lunch. 

Till värdskapet vill jag bara säga - Bra jobbat!   och förstås   - Fortsätt så!

Bygga relationer är inte alltid lätt, men alltid viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar