EQ-painting

EQ-painting

lördag 1 mars 2014

Blogg100 - ingen blogg på plats? det fixar jag efter hand...

Spännande det här. Igår sade någon att det är idag det börjar. Hoppsan. Redan

Jag tänkte använda min gamla, aldrig spridda blogg från 2010 någon gång, men den hittade inte Blogger. Så jag fick börja om lite så här i sista stund. Ber om överseende med det amatörmässiga utseendet och hoppas kunna fixa det de närmaste dagarna...

Men varför ska jag vara med under såna här knäppa förhållanden? Jo, för att jag menar att man ska göra det man känner för i livet och på internet, och jag känner för det här.

Att det blir en liten utmaning med verktyg och annat är bara som det brukar, och något jag kan reflektera över under resans gång. För reflektera tänker jag.

Reflektioner är en bristvara i dagen samhälle då de flesta överkonsumerar information och intryck i alla dess former, alla dygnets timmar och veckans dagar.

Ta en paus, gör ingenting, försök framförallt inte att pressa fram kloka tankar och insikter utan reflektera bara, då kanske det kommer.

Eller, gå ut och gå. Det ska jag göra nu. Då kommer garanterat goda tankar och kanske en och annan insikt att dela.

Mer i morgon och alla 99 dagar som följer. Det här ska som sagt bli en spännande resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar