EQ-painting

EQ-painting

söndag 23 mars 2014

Fuck cancer

Idag har jag bidragit lite påtagligt. I kampen mot cancer. Ung cancer. All cancer.

På Scandic Hotell Opalen var det en massa människor samlade. Framför små muggar med pärlor i. Alla gjorde samma sak. För en god sak. Vi pärlade armband.

FUCK CANCER-armband

Skulle gärna infogat en bild men är visst lite lat på den fronten. Tror kanske också att orden räcker:

FUCK CANCER!

19 pärlor i olika färger - inga mönster -  så ordet FUCK - tre pärlor - ordet CANCER - 19 pärlor till.

Flitens lampa lyste, lite mindervärdeskomplex fick jag allt när jag hörde att mamma-mormor-dotter intill fått ihop 48 armband.
Men, det var inte prestationsångest som gällde idag. Det var gemensam prestation för gemensam sak.
Atmosfären var härlig. Alla var där för att bidra, för att dela med sig av sin energi, den energi som samlar för en god sak. Mot cancer.

Läste när jag kom hem att vi var 300 pärlhjältar. 3000 armband fick vi ihop. Jag har två på armen. Man fick ett om man pärlat fem, men jag köpte två också.

Det var inte prestationsångesten som segrade idag. Det var den goda saken.

Kommer sova gott i natt. Med två nya armband på armen. Det tredje fick maken. (Barnen och svärmor fick armband i julklapp).

FUCK CANCER.

LOVE LIFE.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar