EQ-painting

EQ-painting

onsdag 19 mars 2014

Love is all you need




Scratch the surface of every good thing in the world, and you’ll find love.

Idag blir ämnet kärlek, och att saker har många perspektiv.
Börjar med ett inlägg som jag hittade via Soulseeds på Twitter.




Generosity: Love of giving freely
Listening: Love of tuning in
Keeping promises: Love of following through
Forgiveness: Love of self
Peace: Love beyond self
Understanding: The love underneath it all
Curiosity: Love of knowledge
Justice: Love for fellow human beings. 
                                                                     ~ Addie Johnson

Jag tänkte skriva mer om perspektiv, men det är kanske tillräckligt många perspektiv ovanför... repeterar:
  • Var generös
  • Lyssna
  • Håll löften
  • Förlåt andra och dig själv*
  • Håll fred
  • Förstå
  • Visa nyfikenhet
  • Var rättvis 

* alla punkter gäller både andra och dig själv men det var just här jag ville göra tillägget, när man pratar om att be om ursäkt så gäller det ofta andra. Min upplevelse är att de flesta behöver vara mer förlåtande till sig själva.

Återkommer med tanken på livets alla perspektiv.

Men nu lämnar jag dig med chansen att reflektera över det ovan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar