EQ-painting

EQ-painting

måndag 14 juni 2021

Saker som ska göras

Nu har jag kontaktat den andra av två medlemsägda banker och skickat en intresseanmälan. Det är bara konto och bankgiro jag behöver, ska inte låna eller så. Känns helt rätt att inte vända sig till någon av storbankerna, dessa har jag inte mycket förtroende för längre. De investerar pengar i fel saker och betalar ut alldeles för höga löner och bonusar.  

Så har jag bokat möte kring TBE-sektionen på Hjärnkraft. Folder är under tryckning och det är jättespännande. Den kommer att bli så fin.

I övrigt är det smältande och att låta saker falla på plats. Ska ut till stugan nu och på vägen köpa lite växter att plantera. Så och plantera för att skörda. Om inte så mycket ätbart så nyttigt för bin och andra insekter. Förhoppningsvis sånt som klarar sig från rådjur, harar och mördarsniglar.

Drar liknelsen till mig själv. Allt jag har sått, planterat om och rensat bland. Det kommer skördetid. Och nya tider för att så, gallra, plantera om och skörda...  Kretslopp som ska vara hållbart.

Hållbart och grönskande. I kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar