EQ-painting

EQ-painting

fredag 18 juni 2021

Kom fram min sommarsjäl

Rubriken är en dikt av Stina Wollter som hon lade på Instagram nyss.

Skriver kanske in den här för den stämmer så himla bra med det jag precis tänkte.

- Jag försöker fortfarande för mycket

- Jag ska låta saker vara, låta personer vara 

- Undvik att fixa 


Det sista fick jag med mig från Greta Rask, på kursen jag fick gå i samband med arbetet med boken Meningsfulla möten. Möten med mening är verkligen viktigt.

Inte minst meningsfulla möten med mig själv.

Det jag övar på med punkterna ovan, för att försöka fixa saker och andra människor är en sorts flykt. 

Lita till mitt inre, min själ och mitt hjärta. Bästa vägvisaren när tilliten finns. Då får tankesnurret och aptjattret stilla sig.

Och jag fylls av kärlek.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar