EQ-painting

EQ-painting

onsdag 22 april 2015

Potatis i cirkel

- Varför ska man alltid plantera i rader?
Så tänkte jag, även inspirerad av lite trädgårdsprogram, tidningar och böcker.

Roligare med lite runda former.
Så igår blev det att jag grävde upp en cirkel i landet för att sätta potatis.
Inuti cirkeln ska jag endera sätta lök, eller vänta tills bönplantorna kommer upp och skaffa en spaljé eller något annat slags stötta. Har funderingar men ingen lösning än.

Kravlös odling är mitt motto. Bara göra det jag känner för. Igår uppmuntrade jag maken som ville sätta en avocadokärna att även sätta bönor i några krukor. Själv puttade jag ner lite persiljefrön i jorden runt pensén i stora krukan. Kan alltid flytta senare.

Apropå flytta så har jag flyttat en hel del pärlhyacinter. En av mina aboluta vårfavoriter och det verkar även vissa djur tycka... De som hararna/rådjuren bitit av bladen på tidigt i våras räddade jag till väggkrukan och de blommar nu. När jag grävde igår så hittade jag några som hamnat för långt ned och inte kunnat ta sig upp till ytan. Återstår att se om de hämtar sig på sin nya plats eller det får bli nästa år?

Det är spännande när man inte planerar så mycket utan tar det lite som det kommer. Får se vad jag har lust till nästa gång jag kommer dit? Få se vad som kommer upp härnäst... såg att både pionen och löjtnantshjärtan är på gång igen i vilket fall. Kul.


#blogg100, dag 53 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar